Cursus zwangerschapsyoga / tips voor je dagelijkse workout

October 25, 2017

Naast een zwangerschapscursus yoga kun je ook zelf dagelijks aan de slag (blijven) gaan met je yoga-workout. Enkele tips hierbij:

 

- als je een vast yoga-plek hebt, zul je sneller beginnen. Kies een warme, rustige plek uit zonder rommel. Laat hier je yogaspullen liggen; een matje, een paar kussens, een dekentje, een poef of een zitzak en een klein krukje. Zet je telefoon uit voordat je gaat beginnen. 

- trek makkelijk zittende kleding aan. Oefen bij voorkeur op blote voeten.

- houd altijd een paar sokken en een dekentje bij de hand voor de ontspanningsoefening. 

- in het begin kan het lastig zijn om tijdens het oefenen op je adem te letten. Adem in ieder geval door je neus, behalve als andere wordt aangegeven en houd je adem vloeiend. Op den duur zul je merken dat adem en beweging vanzelf samengaan. Als regel geldt dat je inademt bij het omhooggaan en uitademt bij het naar beneden gaan.

- veel oefeningen kun je inpassen in je dagelijkse leven, bijvoorbeeld als je ergens staat te wachten of als je achter je bureau zit.

- houd rekening met je groeiende buik. Misschien moet je in de loop van je zwangerschap je voeten wat verder uit elkaar zetten, meer kussens gebruiken of zelfs bepaalde oefeningen overslaan. 

- oefen niet met volle maag.

- oefen dagelijks. Zelfs als je op een drukke dag maar één oefening doet zul je daar het positieve effect van merken. 

 

 

Please reload

Uitgelichte berichten

Overzicht data Vief Zwanger 2016

September 20, 2016

1/1
Please reload

Recente berichten

September 30, 2017

July 22, 2017